roku.

KOŁO GOSPODYŃ WIEJSKICH

11 listopada 2013

Z działalności śmiłowickiego KGW

Od momentu założenia Koła trochę się w nim pozmieniało. Niektóre z pań zrezygnowały z pełnionych funkcji, a także trochę nas ubyło, w związku z czym trzeba było uaktualnić skład zarządu. Na spotkaniu w dniu 24.09.2013r. został uaktualniony nasz Zarząd, a oto jego skład:

Przewodnicząca Jadwiga Sosna
Z-ca Pelagia Pawelczyk
Skarbnik Krystyna Michalska
Sekretarz Celina Bubała

Wszystkie Śmiłowiczanki, które chcą miło i wesoło w sympatycznym gronie spędzić wolny czas zapraszamy na nasze spotkania. Informacje o spotkaniach są wywieszane na tablicach ogłoszeń, przekazywane w ogłoszeniach parafialnych oraz na sołeckiej stronie internetowej w zakładce KGW.

Celina Bubała
Sekretarz

24 września 2013

Spotkanie KGW

Na spotkaniu w dniu dzisiejszym było obecnych 15 osób. Głównym zadaniem tego spotkania było ustalenie wycieczki, oraz zaległego od wiosny spotkania w plenerze wraz z Radą Sołecką.

Nastąpił też wybór protokolanta (w miejsce pani Pełki wybrana została pani Bubała). Datę wycieczki ustalono na 9 października 2013 r. Pojedziemy do Gliwic gdzie będziemy zwiedzać Palmiarnię, do Zabrza do wycieczkowej kopalni GUIDO oraz do Radzionkowa do Muzeum Chleba, gdzie jednym z punktów zwiedzania będzie własnoręczne upieczenie bułeczek.

A co dotyczy spotkania w plenerze tzw ."Pieczenie Kartofla" to została ustalona data 23.10.2013r. godz. 1600. Następnie przyszedł czas na biesiadowanie przy ciasteczkach i kawie. Spotkanie upłynęło w miłej i wesołej atmosferze.

Spotkanie KGW Spotkanie KGW Spotkanie KGW Spotkanie KGW Spotkanie KGW Spotkanie KGW

1 lipca 2013

Pielgrzymi ze Skoczowa w Śmiłowicach

Nastał miesiąc lipiec. To czas wypoczynku, wakacji, oraz pielgrzymek. Pielgrzymki tak zakorzenione w naszej polskiej tradycji zawsze są organizowane w miesiącach wakacyjnych. Co roku na początku wakacji przez naszą miejscowość przechodzi pielgrzymka ze Skoczowa do Częstochowy. Nasza parafia jako, że jest pod wezwaniem M.B Częstochowskiej spieszy strudzonym pielgrzymom z pomocą. Przyjmujemy ich ciepłą strawą, kawą i napojami. Mogą tutaj trochę odetchnąć, ulżyć swym strudzonym nogom.

Po posiłku dla ciała pielgrzymi udają się do naszego kościoła, aby posilić się Komunią Św. Która da im siłę wewnętrzną do dalszej wędrówki. W tym roku odwiedziło nas 67 pielgrzymów. Bardzo byli zadowoleni z przyjęcia jakie im zgotowaliśmy. Bardzo nam dziękowali i bardzo im jedzenie smakowało. Twierdzili że jest jak u mamy. W imieniu pielgrzymów serdecznie dziękuję strażakom za udostępnienie świetlicy oraz Pani Teresie i Paniom z KGW za przygotowanie smacznego, domowego posiłku. Wszystkim składamy Serdeczne Bóg Zapłać.

C.W.B.
(Fotoreportaż jest dostępny na stronie "Zdjęcia".)

27 czerwca 2013

Wycieczka do Pszczyny

W dniu 27 Czerwca 2013 roku byliśmy na wycieczce w Goczałkowicach i Pszczynie, zorganizowanej przez Koło Gospodyń Wiejskich. Uczestniczyło w niej 38 osób, w tym 17 osób z KGW, a 21 osób nie należących do KGW. Pierwszym etapem naszej wycieczki było zwiedzanie ogrodów u państwa Kapias w Goczałkowicach. Z panią przewodnik udaliśmy się do zwiedzania ogrodów. Najpierw zwiedzaliśmy ogród stary, który powstał w 1979r. a później ogród nowy. W ogrodzie starym rosną duże rozłożyste drzewa, krzewy oraz jest oczko wodne z cypryśnikami błotnymi. W upalne dni można tam spacerować w cieniu i odpocząć na ławeczkach. Następnie udaliśmy się do ogrodu nowego o powierzchni 4ha , były tam nasadzenia młode rośliny, przeważnie byliny, różaneczniki, azalie, wrzosy, wrzośce, róże i dużo innych roślin i drzewek. Podobały nam się pokoje z roślin nasadzonych w zależności od koloru. Na przykład pokój biały – rośliny białe, pokój czerwony – rośliny czerwone, pokój różany – same róże, pokój ziołowy – same zioła, jest też ogród sensoryczny dla osób niepełnosprawnych. W ogrodzie jest również kapliczka ze św. Franciszkiem, który jest patronem ogrodników.

Po zwiedzaniu ogrodów udaliśmy się na Zamek w Pszczynie. Pani przewodnik oprowadziła nas po Zamku opowiadając historie muzeum. Zamek w Pszczynie jest to dawna rezydencja książąt Hochberg Von Pless – śląskiego rodu magnackiego. Należy podkreślić, że w Muzeum zachowało się 80% oryginalnego wyposażenia wnętrz z przełomu wieków XIX/XX, należy też do tych nielicznych muzeów tego typu w Europie, które zachowały historyczne, bogate wyposażenie.

Po zwiedzaniu zamku udaliśmy się na rynek w Pszczynie na lody. Ostatnim etapem naszej wycieczki było zwiedzanie na terenie zabytkowego parku pokazowej zagrody żubrów. Na zagrodzie żyją żubry, sarny, jelenie, muflony, daniele, kaczki i pawie. Po tym nasza wycieczka dobiegła końca. Pełni wrażeń wróciliśmy do domu.

Dziękujemy Panu Sołtysowi i Radnemu Darkowi za załatwienie autokaru.

Jadwiga Sosna

(Fotoreportaż z wycieczki jest dostępny na stronie "Zdjęcia".)

22.06.2013

Zaproszenie na wycieczkę

Koło Gospodyń Wiejskich w dniu 27.06.2013 organizuje wycieczkę do Goczałkowic (zwiedzanie ogrodów) i do Pszczyny (zwiedzanie zamku). Osoby które nie są członkiniami KGW płacą 10 zł + bilety wstępu. Wyjazd 800 rano 27.06.2013 (czwartek) zbiórka koło szkoły, zapisy do 24.06.2013 przyjmują:

• K. Kołodziejczyk
  • K. Michalska
  • J. Sosna

17.06.2013

Spotkanie Koła Gospodyń Wiejskich

Dnia 17.06.2013r. po dosyć długiej przerwie odbyło się spotkanie Koła Gospodyń Wiejskich. Na spotkanie to pan sołtys udostępnił nam sołtysówkę z powodu remontu Sali OSP. Było więc bardzo kameralnie. Spotkanie zaowocowało wieloma planami wycieczek i pomocy przy różnych imprezach.

• Panie z KGW zobowiązały się do pomocy przy przygotowaniu i rozdzielaniu grochówki na festynie strażackim z okazji 85-lecia OSP Śmiłowice.
  • Na dzień 26.06.2013r. został zaplanowany wyjazd do Pszczyny i ogrodów goczałkowickich.
  • Na dzień 20.07.2013r. zaplanowano wraz z Radą Sołecką festyn na „panderozie” u pana Kusia.
  • Na dzień 16.08.2013r. planowane jest strojenie kościoła przed dożynkami i przygotowanie korony dożynkowej.
  • Na dzień 17.08.2013r. – pomoc przy festynie z okazji dożynek sołeckich.

Przewodnicząca spisała osoby deklarujące czynną pomoc w tych przedsięwzięciach i na tym zakończyłyśmy nasze spotkanie.

Bardzo dziękujemy Panu Sołtysowi za ugoszczenie nas w swych progach.

Spotkanie KGW Spotkanie KGW Spotkanie KGW

25.01.2013

Sprawozdanie z działalności Koła Gospodyń Wiejskich
Sołectwa Śmiłowice za 2012 rok

Koło Gospodyń Wiejskich powstało z inicjatywy Pana Sołtysa w grudniu 2011 roku. Pierwsze spotkanie, które odbyło się 24.11.2011r. było zorganizowane przez Sołtysa. Na spotkaniu obecnych było 21 osób. Wszystkich członkiń Koła Gospodyń Wiejskich jest 27. Na początku zebrania Sołtys poinformował zebrane panie, że Koło działać będzie przy Radzie Sołeckiej oraz na czym ma polegać współpraca z Radą Sołecką. Po wprowadzeniu Sołtysa przystąpiono do wyboru zarządu koła i ustalono wstępny plan działania. Większość zadań udało nam się zrealizować. W ciągu roku odbyło się 7 spotkań. Dostaliśmy dofinansowanie od Rady Sołeckiej kwocie 600 zł, za które bardzo dziękujemy. Składka roczna od członków wynosi 25 zł. Szczegółowe rozliczenie prowadzi skarbnik - Krystyna Michalska. Na drugie spotkanie w styczniu zaproszona została przewodnicząca KGW z Bujakowa, która przedstawiła nam jak działa ich koło. Następne było spotkanie w tłusty czwartek przy pączku i kawie oraz śpiewaniu piosenek. W maju za strażą odbyła się majówka, połączona z Dniem Matki przy grillu i muzyce. Koło Gospodyń uczestniczyło przy ocenie ogródków i gospodarstw, które zostały nagrodzone na dożynkach sołeckich. Panie z KGW wykonały piękną koronę na dożynki soleckie. Pomagały przy organizacji dożynek sołeckich i spotkania opłatkowego dla seniorów. Zorganizowano pokaz robienia stroików świątecznych, który prowadziła pani Barbara Majnusz z Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Mikołowie. 10.01.2013 r. odbyło się wspólne śpiewanie kolęd oraz zabawa taneczna przy dobrej muzyce. Uczestniczyliśmy też w zebraniach Rady Sołeckiej.

Koło Gospodyń dziękuje Panu Sołtysowi za bardzo dobrą współpracę i życzliwość.

Jadwiga Sosna

(Fotoreportaż z 10.01.2013 jest dostępny na stronie "Zdjęcia".)

10 stycznia 2013

Kolędowanie z Kołem Gospodyń Wiejskich

Okres Bożego Narodzenia jest to czas śpiewania kolęd i pastorałek. Dlatego też 10 stycznia 2013 roku w Sali OSP Koło Gospodyń Wiejskich zorganizowało wspólne śpiewanie kolęd przy muzyce. W kolędowaniu uczestniczył ks. proboszcz Antoni Cebula i sołtys Józef Świerczyna. Po wyśpiewaniu większości kolęd, śpiewano piosenki, a na koniec żeby stracić kalorie po pysznym bograczu były tańce do późnych godzin. Poczęstunek przygotowały panie z Koła Gospodyń.

Jadwiga Sosna
(Fotoreportaż jest dostępny na stronie "Zdjęcia".)

16 lutego 2012

Ostatki i tłusty czwartek w KGW

W czwartek dnia 16.02.2012 spotkałyśmy się aby wspólnie i na wesoło zakończyć czas karnawału. Przede wszystkim z racji tego, że był to tłusty czwartek to tradycyjnie trzeba było zjeść choć jednego pączka, bo jak tradycja mówi kto w tłusty czwartek nie zje pączka tego w życiu ominie wesołość.

Na to spotkanie i podzielenie się pączkami nasza przewodnicząca pani Jadzia zaprosiła sołtysa oraz strażaków. Przy kawie i pączkach czas płynął nam wesoło. Pośpiewaliśmy różne biesiadne piosenki, opowiadaliyśmy kawały. Jednym słowem czas w miłym towarzystwie minął nam wesoło i śpiewająco.

CWB
(Fotoreportaż z 16.02.2012 jest dostępny na stronie "Zdjęcia".)

6 lutego 2012

Reaktywacja KGW ( Koła Gospodyń Wiejskich)

Dnia 24 listopada 2011 r. nastąpiła w naszym sołectwie reaktywacja Koła Gospodyń Wiejskich. Pragniemy, żeby pałeczkę przejęły nowe pokolenia śmiłowiczanek. Na tym spotkaniu panie wybrały skład prezydium Koła. Przewodnicząca Koła pani Jadwiga Sosna zapowiedziała nam, że na następne spotkanie, które odbędzie się w dniu 23.01.2012 r. zaprosiła gościa.

Owym gościem była przewodnicząca Koła Gospodyń Wiejskich z Bujakowa, bowiem w Bujakowie Koło to istnieje już nieprzerwanie od 50 lat. Chciałyśmy, aby nasz gość podzielił się z nami doświadczeniami oraz abyśmy miały jakieś pojęcie o działalności i kierunkach rozwoju Koła.

Następne spotkanie zaplanowałyśmy na 06.02.2012 r. i stworzyłyśmy na nim plan pracy Koła. Na tym spotkaniu jednym z punktów było zorganizowanie w dniu 16.02.2012r. dla wszystkich chętnych i samotnych Tłustego Czwartku połączonego z Ostatkami.

CWB
(Fotoreportaż z 23.01.2012 jest dostępny na stronie "Zdjęcia".)

Jesteś

gościem na tej stronie
od 2 lutego 2013 r.

Reklama Reklama Reklama
Administrator strony

Copyright © 2013 gmb. All Rights Reserved.