roku.

Sołtys Sołectwa Śmiłowice Józef Świerczyna

6 grudnia

Spotkanie KGW

09.11.2015r. w sali OSP o godz. 1700 odbył się spotkanie KGW. Na spotkanie to zaprosiłam pana Radnego. Spotkanie rozpoczęłam od podziękowań. Najpierw podziękowałam paniom, które użyczyły swoich przetworów i upiekły ciasta na Konferencję Ekologiczną jaka miała miejsce w Mikołowie w dniu 23 października br. Była to taka prezentacja naszego Koła na forum miasta. Drugie podziękowanie było skierowane do naszego pana Radnego Remka Kusia za pomoc przy zorganizowaniu transportu na wycieczkę w dniu 17.10. br. Następnie przeszliśmy do spraw związanych ze strojami śląskimi. Po zapoznaniu się z opiniami niektórych pań ustaliliśmy ostateczną wersję stroju. Na spotkanie przyszła też nowa osoba, pani Masłowska. Pani ta bardzo lubi wszelkie robótki ręczne, przyniosła nawet we własnym zakresie papiery aby nas nauczyć robienia ozdób z origami. Na załączonych zdjęciach są przedstawione jej prace. Na koniec odwiedziła nas pani ze świetlicy. Poczęstunek na tym spotkaniu był trochę nie typowy. Nie było tak jak zazwyczaj kawa ciasto czy ciasteczka. Były bowiem podane kiełbasy podsmażane z cebulką, a do tego chleb i kawa lub herbata. Co kto woli? Było może trochę tak inaczej, więcej pracy, a może i większe zamieszanie. Ale czas był spędzony na wesoło. I oto właśnie chodzi.

Spotkanie KGW Spotkanie KGW Spotkanie KGW Spotkanie KGW Spotkanie KGW Spotkanie KGW

23 października 2015

Promocja KGW w Mikołowie

Z początkiem miesiąca października dostałam propozycję od przewodniczącej Stowarzyszenia BATUT, pani Urszuli Małek, aby zaprezentować działalność Koła Gospodyń Wiejskich ze Śmiłowic na Konferencji Ekologicznej jaka miała miejsce w naszym mieście w dniu 23 października br.

Propozycję tą skonsultowałam niezwłocznie z naszym Sołtysem. Przyznał, że jest to dobry pomysł, by promować nasze Koło w Mieście. Chciałam w tym miejscu podziękować naszemu Panu Sołtysowi, a przede wszystkim podziękowania należą się Paniom, które przygotowały poczęstunek. A oto parę fotografii z tego wydarzenia.

Promocja KGW w Mikołowie Promocja KGW w Mikołowie Promocja KGW w Mikołowie Promocja KGW w Mikołowie Promocja KGW w Mikołowie Promocja KGW w Mikołowie Promocja KGW w Mikołowie Promocja KGW w Mikołowie

17 października 2015

Wycieczka do Kopalni Srebra i Sztolni Czarnego Pstrąga
w Tarnowskich Górach

W dniu 17 października br. zrobiliśmy następny krok na Szlaku Zabytków Techniki. Tym razem zwiedziliśmy Kopalnię Srebra i Sztolnię Czarnego Pstrąga w Tarnowskich Górach. Dowiedzieliśmy się dużo o historii tamtejszych złóż, wydobywania surowca i ciężkiej pracy górników (gwarków). A było co chodzić. Trasa pod ziemią liczyła 1470 m. Pokłady były różnej wysokości tak, że nie raz musieliśmy iść dosyć pochyleni. Trochę trasy płynęliśmy barkami.

Jeszcze większym wyczynem było zwiedzanie sztolni. Tam musieliśmy zejść schodami na głębokość 20 m. do szybu Ewa. Przepłynęliśmy 650 m (najdłuższą podziemną, wodną trasą wycieczkową do zwiedzania w Europie). Podziwialiśmy pracę przewodnika, który płynąc barką tyłem do kierunku jazdy, odpychając się rękami o ściany pracował jako napęd barek oraz opowiadał nam historię sztolni. Wychodziliśmy szybem Sylwester na wysokość 30 m schodami. Dla wielu z nas był to nie lada wyczyn.

Pogoda nam dopisała. Myślę, że wszystkim uczestnikom podobała się ta wyprawa. Choć może było to męczące ale wróciliśmy zadowoleni.

10 października 2015

Wycieczka do Tarnowskich Gór

og08 (73 kB)

28 września 2015

Sprawozdanie z zebrania KGW

W dniu 21.09 br. odbyło się zebranie KGW na którym zostały przedstawione następujące sprawy:

1. Podsumowanie wycieczki do Browaru w Tychach,
  2. Zaplanowanie kolejnej wycieczki "szlakiem zabytków techniki" tym razem do kop. srebra w Tarnowskich Górach,
  3. Nasze projekty do budżetu obywatelskiego,
Ad. 1
W paru zdaniach podsumowaliśmy poprzednią wycieczkę. Rozliczyłam ją z naszą skarbniczką.
Ad. 2
Zaplanowaliśmy wycieczkę do Tarnowskich Gór. Przedstawiłam plan oraz w przybliżeniu koszt i termin. W sprawie tej wycieczki zobligowaliśmy naszego Radnego pana Kusia do załatwienia ewentualnej dopłaty do autokaru.
Ad. 3
Pod kątem omówienia kwestii BUDZETU OBYWATELSKIEGO zaprosiliśmy na to spotkanie pana Radnego Remka Kusia. Pan Remek przedstawił na czym rzecz polega. Naszą propozycją ze strony Koła było by zakupienie paru strojów śląskich. Były by to stroje dla pań, które podczas dożynek reprezentują nasze sołectwo (przy koronie dożynkowej, podczas poczęstunku na dożynkowym festynie).

Te trzy ważne punkty były głównym celem naszego spotkania. Wszystkie panie dosyć aktywnie włączały się w dyskusję. Pod propozycją do "projektu" są potrzebne podpisy osób akceptujących dany pomysł. Uczestnicy tego spotkania chętnie poparli nasz pomysł. Wszystkim uczestnikom zebrania dziękuję za przybycie, aktywną dyskusję. Bardzo serdecznie dziękuję naszemu panu Radnemu za przybycie oraz zaangażowanie i poparcie projektu w sprawie strojów.

19 września 2015

og07 (74 kB)

8 września 2015

Wycieczka do Browaru w Tychach

W dniu 8 września zrealizowaliśmy drugą w tym roku z zaplanowanych wycieczek. Członkowie Koła wraz z mieszkańcami Śmiłowic, którzy dołączyli do wycieczki, zwiedzili Muzeum Browarnictwa w Tychach. Dowiedzieliśmy się tam dużo ciekawych rzeczy. Poznaliśmy proces warzenia piwa - wszystkie etapy jego powstawania. Na koniec zostaliśmy zaproszeni do degustacji czternastodniowego piwa. Przy wyjściu dostaliśmy jeszcze na pożegnanie mały upominek. Wsiedliśmy w autokar i wróciliśmy do Śmiłowic.

Ze względu na niewielką odległość Tychów od Mikołowa przyjechaliśmy na tyle wcześnie, że zrobiliśmy jeszcze wspólne biesiadowanie przy grilu. Było wesoło i miło.

Zwiedzając Browar w Tychach wkroczyliśmy na SZLAK ZABYTKÓW TECHNIKI. Myślę, że warto zwiedzić cały ten szlak, krok po kroku. Są to głównie tereny przemysłowe, z którymi to terenami my Ślązacy jesteśmy mocno związani. Mam nadzieję, że na tym pierwszym etapie szlaku wszystkim się podobało. Na tym szlaku jest jeszcze sporo do zobaczenia, więc będzie co zwiedzać. Zatem zapraszam wszystkich do dołączenia do naszych wędrówek.

10 lipca 2015

og05 (82 kB)

5 czerwca 2015

Ogłoszenie o spotkaniu KGW

og04 (87 kB)

21 maja 2015

Wycieczka do Inwałdu

21 maja 2015 r. odbyła się organizowana przez KGW wycieczka do Inwałdu. Pomimo nie najlepszej pogody wycieczka była udana. Głównym celem było zobaczenie 60 miniatur budowli z całego świata. Zrobiliśmy sobie nawet zdjęcie na Placu Św. Piotra w Rzymie.

Po obejrzeniu wszystkich budowli poszliśmy najpierw do egipskiej Piramidy na tzw. Egipt Horror Show, a później do kina 5d na projekcję krótkiego filmu z dodatkowymi efektami (podmuchy wiatru, kropienie deszczem itp.). W cenie zakupionego biletu było również zwiedzania Warowni ( średniowieczna kraina) tutaj zwiedziliśmy średniowieczną osadę, zbrojownię, salę tortur, park smoków. W średniowiecznej osadzie u mincerza można było wybić własną monetę, u powroźnika skręcić linę, u tkacza utkać kawałek makiety.

Myślę, że atrakcji było sporo i było co oglądać. A przede wszystkim było wesoło. Chociaż nasza grupa liczyła tylko około 20 osób to i tak było fajnie. Trochę smutno, że tak mała liczba osób ze Śmiłowic jest chętna na wspólne "wypady". Może po obejrzeniu "fotek" z naszej wycieczki mieszkańcy będą chętniej dołączali do nas i będą bardziej skorzy do spędzania wspólnie z nami czasu. Nie jest to na pewno czas stracony.

17 maja 2015

Zaproszenie na wycieczkę do Inwałdu

og03 (107 kB)

4 maja 2015

Spotkanie KGW

W dniu 04.05.2015r. odbyło się spotkanie KGW Na spotkaniu w dniu dzisiejszym było mało osób (tylko 7), a szkoda bo były poruszane bardzo ważne sprawy związane z zaplanowaną wycieczką do Inwałdu. Na początku omówiłyśmy sprawy związane z wycieczką (plan, koszt).

Około godz. 1740 przyszła do nas zaproszona na to spotkanie pani Urszula Małek prezes (założycielka) stowarzyszenia BATUT w Mikołowie. Pani Urszula przyjechała w towarzystwie pani Barbary Wójcik panie przedstawiły nam czym zajmuje się to stowarzyszenie oraz jak w zgodzie z naturą bez użycia chemii uprawiać ogródek opiekować się roślinami.

Spotkanie było udane pomimo niskiej frekwencji. Myślę, że będziemy współpracowały z tym stowarzyszeniem.

Zebranie KGW Zebranie KGW Zebranie KGW Zebranie KGW Zebranie KGW Zebranie KGW Zebranie KGW Zebranie KGW

25 kwietnia 2015

og01 (80 kB)

16 lutego 2015

Sprawozdanie z 1 w 2015 r. spotkania KGW

Dnia 16.02.2015 roku zostało zwołane zebranie KGW. Było to pierwsze zebranie w tym roku więc było ono zarazem zebraniem sprawozdawczo - wyborczym.

Została też ustalona składka roczna w kwocie 30 PLN za osobę. Naszą przewodnicząca pani Jadzia przedstawiła sprawozdanie z poprzedniego roku oraz ramowy plan na ten rok.

Pani Jadwiga jak to już od paru lat mówiła zrezygnowała z funkcji Przewodniczącej KGW, choć namawiałyśmy Ją wszystkie usilnie to nie dała się przekonać. Stwierdziła, że będzie pomagać w czym tylko będzie mogła ale przedstawiła propozycję żeby to jej miejsce przejęła pani Celina Bubała (czyli ja). Wszystkie zebrane panie ową kandydaturę poparły a ja przyjęłam tę rolę z zapewnienia mi pomocy od osób znających sprawy KGW od podszewki. Liczę na ich pomoc i wsparcie.

A to skład zarządu:

• Przewodnicząca - Celina Bubała
  • Zastępca Przewod. - Krystyna kołodziejczyk
  • Protokolant - Jadwiga Sosna
  • Skarbnik - Krystyna Michalska

Pani Jadzia (była przewodnicząca) przekazała mi pieczątkę KGW, a ja jej przekazałam protokolarz.

Dziękuję wszystkim paniom za zaufanie i trzymam za słowo, że będą mi pomagać.

Zebranie KGW Zebranie KGW Zebranie KGW Zebranie KGW Zebranie KGW Zebranie KGW

13 stycznia 2015

Wieczór kolędowy w Kole Gospodyń Wiejskich w Śmiłowicach

We wtorek 13 stycznia 2015 r. w sali OSP ŚMIŁOWICE odbyło się kolędowanie. Inicjatorem tego spotkania było Koło Gospodyń Wiejskich. Wśród zaproszonych gości byli: nasz ksiądz proboszcz Antoni Cebula oraz pan Sołtys Józef Świerczyna. Po wspólnym kolędowaniu był też czas na zabawę, śpiewy oraz poczęstunek. Serdecznie dziękujemy wszystkim obecnym na spotkaniu za wspólną zabawę, a przede wszystkim paniom z KGW za zorganizowanie oraz za pyszne jedzenie.

(Fotoreportaż jest dostępny w zakładce "Zdjęcia".)

12 stycznia 2015

Festiwal moczki i makówek

Dnia 12.01.2015 r. o godz. 1800 w Białym Domku obył się "Festiwal moczki i makówek" połączony z kolędowaniem pod przewodnictwem pani Senator Izabeli Kloc oraz pana Radngo Powiatu Mikołowskiego - Adama Lewandowskiego. Na tym spotkaniu przy akompaniamencie m.in. pana Henryka Czicha z zespołu "Universe" śpiewaliśmy znane i mniej znane kolędy. Po kolędowaniu jury oceniało zaprezentowane tam moczki i makówki. Było 10 misek z makówkami i 9 misek z moczką. Wśród nich znajdowały się też nasze śmiłowickie. Jakie było nasze zaskoczenie kiedy w czołówce znalazły się makówki z KGW Śmiłowice. GRATULACJE !!!

dyplom01 (155 kB)

Myślę, że cieszymy się wszyscy z tego sukcesu naszych gospodyń. Rok 2015 zaczął się dla naszego KGW bardzo pomyślnie. Mamy nasz pierwszy sukces potwierdzony dyplomem.

(Fotoreportaż jest dostępny w zakładce "Zdjęcia".)
C.W.B.

10 stycznia 2015

Robocze spotkanie KGW

Dnia 9 stycznia 2015 r. odbyło się robocze spotkanie KGW na którym ustalono menu jakie będzie podawane na kolędowaniu w dniu 13.01br. Na tym spotkaniu było obecnych tylko parę osób. W tak kameralnym gronie zebraliśmy się w sołtysówce gdzie zaprosił nas sam pan Sołtys.

Na zakończenie tego spotkania wynikła jeszcze sprawa zrobienia moczki i makówek na "Festiwal moczki i makówek", który to jest organizowany już od paru lat przez pana Radnego Powiatu Mikołowskiego - Adama Lewandowskiego w Białym Domku w Mikołowie. Pan Radny wystąpił z prośbą do sołtysów sołectw mikołowskich, na terenie których działają KGW. Nasze panie zobowiązały się zrobić te potrawy, choć było niewiele czasu. Powodzenia dla ekip przygotowujących!!!

C.W.B.

od 2 lutego 2013 r.

Reklama Reklama Reklama
Administrator strony

Copyright © 2013 gmb. All Rights Reserved.